Wednesday, January 19, 2011

< T.I.D.U.R

Lama gak rasanya x  'ber'entry baru. Ni sume punca daripada sikap 'M' dalam diri yang menyerang secara tiba2 + kekeringan idea. LOL =D
ok la, kali ni nak berceloteh sikit pasal tabiat negatif aku iaitu TIDO LAMBAT/KURANG TIDO. Aku mmg antara manusia yang x reti tido awal. sebenarnya aku xde la suka berjaga x tentu pasal ni. Cuma da jadi macam penyakit lak. kalau ak try tdo awal pon, kemungkinan sukses tu ada la dalam 5% je.
.contohnya macam hari ni la. Disebabkan x leh tido, x pasal2 je ada entry baru x0)punca susah tido? hurrmmm.... pada aku la,

1. aku slalu susah tido pasal bila mlm je, mmg susah nak rasa mengantuk.dpd ak kecik lagi mmg mcm ni.cmne na tido kalau x mengantuk kn?

2. bila aku cuba lelapkan mata (rasa macam lirik lagu lak) ,ada je benda yang bermain2 dalam kepala otak aku nieyh. selalunya benda2 yg brkaitan dgn kehidupan aku la.. contohnya mcm pe yg ak da wt ari ni, apa plan esok, family, kenalan2 aku... semua2 la.
ada je lagi rasanya faktor2 yang menjadi penyebab tak boleh tido < skema kan? ya, mmg disengajakan x0) > tapi dua ni kira sebab utama la. susah btul nak buang tabiat aku yang 1 ni.. apa la..... aku tau memang x elok tido lambat, pe lagi kalau  x cukup tido. tapi ye lah, cm yang ak type tadi, x leh nak buang la... haesh~ kesan tak cukup tidur memang banyak. semua negatif lak 2. lalalalalalalalala~~~~~ antaranya= mudah rasa letih, mudah marah, gangguan mental , sistem otak malfunction  < lebih kurang> , blablabla... & yang paling teruk pnah aku bca; orang yang selalu x cukup tidur kemungkinan umur x bpe panjang.. ni kajian saintis2 luar negara (omputih le 2) btul ke ? wallahualam~ ajal maut di tangan tuhan =) pape pun, live life 2 the fullest.. life is short, make it meaningful. peace~

2 comments:

  1. ko tue MALAS tidoq sebenaqnya. hahahaha. tido pun malaih. adoii. tak tau nak cakap paa dahh. hahaa

    ReplyDelete