Saturday, January 1, 2011

Suka2~~~

                                                 Assalamualaikum~ waddup peeps x0)

kali ni aku nk berceloteh psl muzik sket. Atau lebih tepat lagi, tentang band2 favourite yg lagu dorg mostly mmg ak layan. Ni sume top6 la krenye lw ikut carta x official aku ni. LOL
Ok, 6th place goes to...(drum roll) MAROON 5 =) 
band ni pd aku agak style la. Lagu2 dorg bnyk gak yg ak lyn. 1st lagu dorg yg ak dgr msti la 'this love'..hot gler lagu ni dlu.. time 2 mnt mnt la gak.. tp bese2 je.. tp start dpd lagu 'goodnight goodnight', trus sangkut sama ini band.. LOL & the latest lgu dorg yg ad dlm hp ak titlenya “give a lil more' (suka lagu ni) sounds catchy... x0) bsides, adam levine's voice unique r.. cmbest je.. dats y ak ske maroon 5. x0)

now, di tangga yg ke-5.... perkakasan/peralatan bajulompat merah. THE RED JUMPSUIT APPARATUS la..(baekk nye translation, da ley keje ngan Filem Karya Nusa rsanya) LOL =D
nma band dowg ni pelik... tahpape tah. pe la agaknya maksud tersirat yg cuba dorg smpaikn. aku pon x taw. agaknya main bedal je, asal bunyi cm sedap je, taram la. LOL 1st lagu dorg yg ak dgr; Face Down
lagu ni la yg brtanggungjawab menimbulkan minat aku trhadap band ini (skema tahap tapir angkasa ayat nieyh) ble da minat, pe lagi, search abis2 la lagu dorg kt TubeEngkau x0)
sekali download smpai 10 lagu terus.amik kau. haa~ sume leh dkatakn best, tapi yg jd fav = Your Guardian Angel. sebab pe suka? sebab lagu ni x 'berat'..cam akustik sket (yes, ak ske akustik) x0) & melodynye pon sounds great. Plus, 'dia' pon suka lagu ni. hehehehe~ ;)

ok, now 4 the 4th place, THE ALL-AMERICAN REJECTS

aku kesian kt dorg ni sbnanya. Muda2 da kena reject ngan negara sendiri. 2 la, bpe kali da pesan, ble nak perform, jgn lupa pkai seluar. ni x, main redah je.. kan da kena buang negara.. hahah~ =D 1st lagu yg aku dgr dpd band ni; Dirty Little Secret. cambest je.. bnyk lagu daripada band ni yang aku suka.contohnya- back to me,it ends tonight,I wanna,Monalisa, blablabla.. banyak la. malas nak tulis semua < 'M' ak da datang> x0)
nak tau lagi lagu2 dorg, pndai2 la bukak TubeEngkau. heheh~

wokeyh,now top 3. kira dahsyat dorg ni dpt msuk top 3 heheh~ x0)  3rd place goes to.......TOKIO HOTEL


ini band datangnya dari negara kelahiran pemerintah Nazi yg cool itu. hahaha =D kalau dengar lagu dlm versi bahasa ibunda mereka2 yang berkenaan ni, cambest gak.. tapi tergeliat lidah gak la nak menyebut tiap2 bait lirik tu. LOL
so, baik jgn ikut, ti lidah injured nak jamah nasi pon susah hahaha =D
nama band ni pun 1 hal. bak kata malek, dorg ni dlu salu jamming di studio dekat dengan Hotel Tokyo kat area pekan Ipoh. tu yang jadi sumber inspirasi. hahaha =D ahax~ ;P pedulik la, yang ak taw lagu2 dorg mmg best.Band ni da lama gak sebenarnya tapi baru2 ni dikenali kat Malaysia. semua pasal album Humanoid.Lagu yang paling hot mesti la Automatic.Time baru2 nak up kt sni, tah bpe kali ak tgk video klip lagu ni kt TV. ape da... tapi personally, aku lagi suka Dogs Unleashed,Monsoon & The World Behind My Wall suara Bill Kaulitz sekali dengar cm suara pompuan pon ada..x caya? dengar lagu Monsoon.. kwn2 aku sndri ckp cmtu. tapi aku suka je. haa~ x0) all in all, Tokio Hotel mmg syiok =)

orite~ naib juara carta jatuh kepala.. oopsss!! kepada MY CHEMICAL ROMANCE  hehehe~

 abis style la rambut merah? mmg pon.. hahah =D emo emo emo... MCR mmg Emo Rock. dulu aku mmg minat sgt band ni. Siap beli kaset lagi Helena( 1st song yg ak dgr). then bila beli kaset, lagi bnyk lagu best2 yg berjaya di'discover'kan oleh aku hee~ tapi tajuk2 x bpe na igt psl kbnyknnya panjang2. Ni 1 benda yang aku perasan pasal MCR; suka sgt letak title panjang2.. kelainan la konon..tp xpe, aku still suka.. pduli ape ngan title.. apedehal? haa x0) & 1 lagi, imej dorg berubah2 tiap kali release album baru. cam dlm gambar kt atas ni imej untuk latest album x0) kalau time album Three Cheers for Sweet Revenge dlu (yg kasetnya aku 'beli' 2), sume pkai suit hitam, tie merah. merah itam, merah itam, 2 je la...(kata emo). Dan imej 2 jadi ikutan kanak2 pelepak tegar di Ipoh Parade. bnyk sgt yg dress-up dgn 2 warna tu. terpengaruh la tu.. Fashion nye pasal. bio le deme(ckp perak sket ;P) aku xde la ikut pulak. layan lagu suda. heh~ Then time album The Black Parade, semua sibuk nak cat Ipoh Parade tu warna Hitam... huh??? ha ha ha =D ok, time 2 MCR dress-up style band/pancaragam lak. dgn gerrard bleach rambut lg,  xde lak org nak ikut.. LOL & now mcm ni la imej dorg. (Gerrard Way tuka kaler rambut lagi) 2 je keje de... heheh~ single terbaru dorg ialah Sing & satu lagi titlenye agak pelik. Na Na Na Na Na Na.. pe titlenya? 2 je la... nanana je. da abis idea agaknye.. dulu sume nak panjang2.. haa~ =) papelah... MCR Superb!! x0)

Last but not least, juara carta..yang terbaik pada aku la kiranya ni.. x lain x bukan, LINKIN PARK  woohooo~~~~~ (over excited)


nuff said, xyah nak introduce lagi la dorg ni. rsanya sume org yg prnh dgr radio ataupun ada at least seketul TV kt umah, mesti kenal la dgn brader2 otai ni..gler lama la aku follow band ni. sejak darjah 4 lagi kot. ingat lagi 1st lagu dorg yg ak dgr, tajuknye Crawling, Masa 1st time dengar, aku jadi cm... waaaaa~~ (terpesona la krenye) kah kah kah =D masa tu album Hybrid Theory. Then dgr lagu In the End <1st choice time karok nieyh) hahaha =D . sebab lagu ni la aku mandi agak lama. bukan psl menyental daki (xde daki pon, acah je x0) ) tapi pasal melalak2 nyanyi dlm bilik air.. siap dengan rap lintang-pukangnye lagi. Mike Shinoda la sgt knonnya.. lyric sah2 bedal. time 2 nangoi2 lagi x reti cari lyric lagu.. so, asal ada bunyi suda. hahaha =D
then lepas Hybrid Theory kua lak Meteora,Minutes to Midnight, & latest album; A Thousand Suns. lagu2 dorg dlm handset aku ada la dlm 20+ sumenye. A Thousand Suns siap full album lagi (credits to syahiran). Natijahnya, (cewwah~) Linkin Park mmg aku kira yang terbaik la.. lagu2 dorg leh dikatakan sume best. Plus, Suara Chester syiokk r.. serius style~ Linkin Park mmg sgt sgt sgt sgt sgt sgt POWER!!! x0)

ok la, jam menunjukkan tepat pukul 4.21 pagi dan aku sgt2 mengantuk.. so, setakat ni je la.. mls na hurai2 lagi... sekadar coretan ringkas je.. ahax~ ADIOS








Enhanced by Zemanta

No comments:

Post a Comment