Wednesday, May 4, 2011

masa front

Last time MunSYI, hari tu MedSI pulak~ dua2 test ni lebih kurang sama je sebenarnya. Tujuannya untuk mengenalpasti personaliti & kesesuaian individu untuk belajar dalam course/bidang trtentu (skema la pulak.. LOL ). jumlah soalan dalam ujian ni pun sama je. Ada 300 soalan yang mesti dijawab dalam masa sejam. Kalau orang yang tataw, mesti akan ada yang kata “susah r camtu, kejap gler masa” xpun “mak aih, 300 soalan? Mampuih” :P well, mmg la banyak, tapi soalannye, alahai bukannye melibatkn pengiraan (aku lemah bab maths hehe~) , kajian, mahupun penaakulan. (btoi skema :p ) . Cuma jawab YA atau TIDAK.. dan ada bahagian yang kena jawab SANGAT TIDAK SETUJU, TIDAK SETUJU , SETUJU, atau SANGAT SETUJU. Itu saja maa~ =)

MunSYI utk USM, MedSI lak untuk yang apply course pendidikan atau dalam kata lainnya, na jadi cgu la..haa bab ni na cter2 sket.. heh~ bila jumpa kwn2, duduk melepak, bersembang, gelak2 lebih kurang, mesti ada buka topik psl hala tuju pasni. Yang tak join f6 msti akan tnya “ko wtpe pasni?”, xpun “ko wtpe skrg?”.. & aku pun gtau la psl application UPU, courses, bla3.. & bila mereka2 ni dgr psl aku apply TESL, ada yg bg reaksi “haaa??? ko na jd cgu? Serius?” (dpt kesan x pe yg dorg cuba smpaikn sbnanya? Geddit? Geddit? ;p ) x percaya yang aku nak jadi cikgu la 2. ampeh nyior btoi~ ha3 =D tp, mana taknye, tgk perangai cm x center je.. boleh pulak na jd cgu.. hahaha yeah, ak taw ak mmg bnyk main walaupun bila sekali pandang mcm sombong, garang, angkuh & sebagainya.. [pakej lengkap untuk diberi hadiah penyepak (e taling ye...yang amik BM f6 phm la) ].

mungkin reaksi mcm tu disebabkn oleh kerjaya cgu yang mulia ni~~~ guru/cgu yang akan membentuk studentnya supaya jadi 'orang'. Besar tanggungjawab tu...So, seorang guru perlu ada sikap/attitude yg baik & boleh dicontohi. Role Model r kiranya...Mungkin bila tgk perangai yg agak tahpape ni, orang rsa x prcaya agaknya... haha ape la~ xpe, hati ni sikit pun x terasa.. susah sgt nak terasa... gua cool~~~~~ yg aku taw, pada tahap ni, aku bnyk fikir ttg prjalanan hidup yg bakal ak lalui, entah masuk U entah tidak, tu semua terpulang pada rezeki yg Allah nak bagi kepada hamba-Nya ni... all in all, InsyaAllah kalau ada rezeki aku bergelar mahasiswa, aku akan wt leklok, bentuk masa depan sendiri, & bg parents aku happy setelah cukup bnyk aku memeningkan dorg.. haa~

                                                     * tetiba habis*

No comments:

Post a Comment