Monday, February 21, 2011

Gelagat Customer

halo halo semua badan!! (everybody) x0) straight 2 de point... xnk bebel2 pnjg2..
sbgai seorang cashier di sebuah kafe siber yang bertuankn seekor.. ooppss!! seorang insan yg kdkut, tiap2 hari aku berdepan dengan kerenah plbgai jenis manusia brgelar pengunjung/pelanggan. Macam2 hal, ada yang baik, peramah, muka stim, nangoi2..yang seakan2 sombong x tentu pasal pon ada... tersentap kt mana2 agaknya, tu pasal datang CC tenangkan fikiran LOL Okay, walaupun gelagat mereka2 yang berkenaan ni menciptakan pelbagai adegan/kejadian, ada 1 tabiat yang mereka2 ni kongsi LOL
gelagat/perbuatan 2 ialah;


                         TAK RETI BUKA/TUTUP PINTU


ok, bukanlah diorang ni x reti langsung mahupun x berupaya akibat kecacatan anggota badan (kalo ada yang OKU mmg aku kesian la kan, wajib tolong org2 cmni> tapi, masalah mereka2 yang berkenaan ni, aku sendiri pon x pasti sebenarnya. nak kata tak paham bahasa, tak kurang yang berwajah educated. LOL
kenapa aku cakap camtu? sebab, da jelas lagi nyata tertampal tulisan kat kedua2 belah pintu. belah luar tulis PULL, belah dalam pulak tulis PUSH.. haa masalah diorg ni, yang di luar dok TOLAK pintu, yang di dalam lak x habis2 TARIK pintu.. oleh senario yang demikian, maka bergegarlah pintu tu tiap2 hari. lama2 mau tercabut dibuatnya. dah la pintu kaca, kena timpa kunk, baru ada akai. haa~ ya tuhan pe la masalah dorg ni agaknye. tak mungkin la tak paham perkataan yang jelas tertera tu. pasalnye bukan complicated pon, simple English maa~ takkan la jahil BI sgt org kita ni..haesh~ tah la. kot tercabut pintu, aku tahan korg, ak contact bos je. pandai2 la settle. ~abang xde kena-mengena~ hehe.

P/S: Gunakanlah signboard dengan sebaik2nya x0)
        Baca Arahan Dengan Teliti hehe...


abisss....

No comments:

Post a Comment