Wednesday, March 2, 2011

saja suka2

okay, pagi ni ada satu kisah... takde la menarik sangat, saje mau share2 hee~...
lepas balik kerja, aku balik rumah dulu, lepak2 jap sementara tggu bonda terchenta bersiap2.. kemudian bergeraklah kami ke pasar berkenderaankan (perkataan ni kemungkinan besar tak wujud dalam tatabahasa BM, oleh hal yang demikian, jgn la guna)   LOL =D honda wave 100 ku...

bila da smpai, ibu (ya, aku panggil mak aku 'ibu') pun terus masuk ke pasar, mencari2 bahan menu hari ini...
aku mcm biasa la, xde maunye nak turun, maleh bebeno haa~ tengah dok ralit perati kwsn sekeliling, ada la sorg pakcik ni kua dpd pasar, then de tenung je aku... mula2 aku macam "npe pakcik ni? aku kenal ke...." dah la buat muka serius, pelik pulak aku... tanpa rasa bersalah lagi gelabah x0) , aku tnya la pakcik tu "ye pakcik? kenapa? "

dia tak jawab, sebaliknya dia teruskan menenung.... & menenung.... aku diam je sambil balas balik tenungan 'manja' dia tu... kah3 =D lepas tu tak disangka2, de buat gaya menyisir rambut then tunjuk isyarat signature/trademark dr.rozmey kat aku.. (thumbs up!!) LOL =D

"gitar mana? kenapa tak bawak?" ni la soalan yang terpacul daripada mulut dia.. aku terdiam jap,bukan sebab tiba2 bisu mahupun gagap, tapi sebab tak sangka dia nak tnya macam tu... aku hanya mampu tnya "kenapa?"... lepas tu boleh pulak dia jawab; "dah macam rockers je, bawak la gitar" adoiyai~~~~ haa~ aku jawab "ada kat rumah, tak larat nak usung sana-sini" 
pakcik tersebut gelak puullaaakk~~~~ ;P dia sambung lagi ; "tak main pon bawak je la, macam gitar dahlan zainuddin tu.." hurrmmmm~ ok pakcik, dahlan zainuddin tu pun saya tak kenal (artis zaman pop yeh-yeh agaknya) lepas tu pakcik tu blah meninggal... err, maksud aku, meninggalkan tempat kejadian gurauan di pagi hari tu tadi.. haa~

ingatkan apa benda la... rupa2nya dia usya rambut aku.. ceh~ ok syed, nmpk sangat rambut ko da panjang.. bila nak potong? hurrmmm nanti2 la dulu... kalau aku rajin.. heheh ;)

No comments:

Post a Comment